středa 12. ledna 2011

"Buddy" a "le petit déjeuner québécois"

Jako zahraničnímu studentovi mi byl přidělen jeden místní student, tzv. buddy, který by mi měl pomoct se sžít s místními zvyky a kulturou. Moje buddy Vany (celým jménem Vanessa) je asi tou nejlepší buddicí. :-) Místní student sice je, ale ne tak úplně. Studuje tu bakalářský program, ale původem je napůl z Filipín (maminka) a napůl z Francie (tatínek, který ale pracuje ve Švýcarsku, takže si Vany v Kanadě směňuje švýcarské franky). Kosmopolitní to děvče. :-)

Vany mě pozvala na typickou quebeckou snídani. Výběr byl opravdu veliký a samotné jídlo ještě větší! Snědla jsem sotva půlku, ale stálo to za to. :-)
Mimochodem, pokud nakupujete cokoliv, v supermarketu, v restauraci, v knihkupectví, je třeba myslet na to, že ceny jsou uvedené bez daně. K celkové částce se tedy ještě připočte 13,5% z celkové částky, část daně je federální a část quebecká. Co se dýška v restauraci týče, je povinnost dát zhruba 15%, pokud nedáte, klidně si o to řeknou. Je to část jejich platu, takže je celkem dobré to mít stále na paměti a vyhnout se tak trapným situacím. :-) Nejjednodušší způsob, jak si vypočítat dýško, je sečíst si obě daně a je to.

Míchaná vajíčka se špenátem a šunkou, opékané brambory, toast a ovocný špíz. A mega mega café latté.

Žádné komentáře:

Okomentovat